خرید گلدان بزرگ در تهران

خرید گلدان بزرگ در تهران

خرید گلدان بزرگ در تهران

خرید گل و گیاه مختلف کاری بسیار لذت بخش است، زیرا شما می‌توانید فضای طبیعت را وارد منزل‌تان کنید و از این حس جذاب لذت ببرید. از طرفی اگر می‌خواهید گلدان‌های بزرگ خریداری کنید، باید یک سری نکات را برای تعویض این گلدان‌ها بدانید و بعد اقدام به خرید گلدان بزرگ در تهران کنید. خوشبختانه فضای اینترنت کار شما را راحت‌تر کرده است و می‌توانید در این زمینه اطلاعات کافی به دست بیاورید. ما در این مطلب به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم که اگر بخواهید تعویض گلدان بزرگ را انجام دهید، باید چه کار کنید تا بدون نگرانی به سراغ خرید آنها بروید. پس تا انتها با ما همراه شوید.

نحوه تعویض گلدان بزرگ

زمانی که شما گلدان بزرگ خریداری می‌کنید و می‌خواهید گیاه را از گلدان قبلی به گلدان جدید و بزرگ انتقال دهید، یک فرایند بسیار مهم در پیش دارید. باید به دقت این کار را انجام دهید تا گیاه آسیب نبیند. اگر گلدان فعلی شما کوچک است، احتمالاً ریشه‌های آن در فضای بزرگ بهتر عمل می‌کنند و وضعیت تنفسی آنها بهتر است. پس حتماً باید آنها را وارد گلدان بزرگتر کنید و سریع‌تر این کار را انجام دهید. انجام این کار باعث می‌شود که رشد گیاه خیلی بهتر از قبل باشد و توسعه پیدا کند. برای اینکه تعویض گلدان بزرگ به درستی انجام شود، خارج کردن گیاه اهمیت بسیار زیادی دارد.

خارج کردن گیاه از گلدان قبلی اگر با دقت انجام شود، قطعاً باعث می‌شود که گیاه سالم بماند. ریشه‌های آن را به طور کامل بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملاً آزاد هستند. سپس گل را داخل گلدان جدید قرار دهید و سعی کنید که خاک تازه مخصوص گیاهان درختی داخل آن بریزید تا گلدان پر شود. سپس باید آن را آبیاری کنید و گلدان را در جایی قرار دهید که می‌دانید محل مناسبی برای قرار دادن گل است. زمانی که تعویض گلدان بزرگ را انجام می‌دهید، گل شما در فضای جدیدتر و بهتری قرار می‌گیرد و رشد عالی خواهد داشت.

نکات مهم برای تعویض گلدان بزرگ

تعویض گلدان بزرگ و راه حل آن را بالاتر به شما معرفی کردیم اما یک سری نکات مهم است که باید رعایت کنید تا پروسه کار شما بهتر انجام شود. ما توصیه می‌کنیم اولین نکات را مطالعه کنید و بعد به سراغ خرید گلدان بزرگ در تهران بروید.

  • اولین نکته این است که تمامی اقداماتی که گفتیم را با دقت و به آرامی و سر حوصله انجام شود. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی ریشه‌ها خیلی بیشتر است.
  • قبل از اینکه گل و گیاه را بیرون بیاورید، مطمئن باشید که ریشه‌ها از سر جای خودشان آزاد شده‌اند و هیچ اتصالی به تارهای مجاور ندارند.
  • بعد از اینکه گل داخل گلدان جدید قرار گرفت، حتماً باید مطمئن باشید که خاک تازه و مناسبی به آنها می‌رسد.
  • در مقدار آبی که به گیاه می‌دهید، دقت کنید. معمولاً گیاه زمانی که گلدانش عوض می‌شود، بیشتر از حالت معمولی آب می‌خورد و آب را بیشتر به خودش جذب می‌کند که خیلی راحت می‌توانید از خشکی یا تر بودن خاک متوجه این موضوع شوید.

دیگر نکات هم شامل موارد زیر است که باید به آنها دقت کنید.

فصل تعویض گیاه

حتما حواستان باشد زمانی که می‌خواهید گلدان را تعویض کنید، مطمئن شوید که آیا در فصل تعویض هستید یا خیر. معمولاً بهترین فصل برای انجام این کار بهار و تابستان است. زیرا فعالیت و رشد گیاهان در این ماه‌ها بیشتر است. شما در فصل تعویض خیلی راحت می‌توانید گل تر و تازه را تجربه کنید. از طرفی تغذیه گیاه در این دوران هم خیلی بهتر انجام می‌شود.

فقط باز هم تاکید داریم تمامی این پروسه‌ها باید به دقت و به آرامی انجام گردد. اگر در فصل مناسب تعویض گلدان بزرگ هستید و گیاه را تعویض کرده‌اید، حتماً حواستان باشد که نور مناسب و هوای کافی در محیط وجود داشته باشد. اگر در فصل تابستان این کار انجام می‌دهید، مراقب باشید گیاه خیلی در معرض گرما قرار نگیرد تا آسیب نبیند.

انتخاب گلدان مناسب

برای خرید گلدان بزرگ در تهران صرفاً نباید به سراغ گلدان‌هایی بروید که فقط سایز بزرگی دارند اما کیفیت آنها مناسب نیست. در واقع انتخاب یک گلدان مناسب به عنوان یک نکته طلایی است که به سلامت گیاه شما کمک می‌کند. اول از همه باید نیاز گیاهتان را در نظر بگیرید. گلدان باید فضای عمیق و بزرگ داشته باشد تا ریشه‌ها بتوانند در فضای کافی رشد کنند. همچنین باید حفره‌های مربوط به تهویه هوا داخل گلدان وجود داشته باشد تا آب اضافه به بیرون بریزد و خاک هم به اندازه کافی رطوبت داشته باشد.

ماده‌ای که گلدان با آن ساخته می‌شود؛ باید از جنس مرغوب و مناسبی باشد. مثلاً گلدان فایبرگلاس و گلدان فلزی معمولا برای اکثر گیاهان مناسب است. علت هم این است که حرارت بیشتری از خاک به ریشه می‌رسد. از طرفی گلدان‌ فلزی هم مزیت خودشان را دارند. مثلاً نسبتا سبک هستند و می‌توانید آنها را به راحتی و جابجا کنید اما باید مطمئن شوید که درجه حرارت رسیدن به گیاه مناسب است تا بدنه گلدان بیش از حد داغ نشود. از طرفی نور خورشید به ساقه گیاه و به صورت مستقیم انتقال پیدا نمی‌کند. پس به طراحی، جنس و ماده سازنده گلدان حتماً دقت داشته باشید.

نکته مهم دیگر اینکه گلدانی که خریداری می‌کنید، با دکوراسیون داخل منزل شما کاملاً هماهنگی داشته باشد. اگر به دنبال گلدان‌های شفاف هستید، باید حواستان به رشد ریشه‌ها و تغییرات خاک باشد تا بتوانید یک فضای عالی را برای گیاه ایجاد کنید.

نحوه صحیح خارج کردن گیاه از گلدان

زمانی که خرید گلدان بزرگ در تهران را انجام می‌دهید و می‌خواهید تعویض را به انجام برسانید، باید به نحوه خارج کردن گیاه دقت داشته باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با انگشتانتان خیلی آرام اطراف خاک را لمس کنید و به آرامی کاری کنید که تمامی خاک‌ها از گلدان خارج شود. سپس می‌توانید کاری کنید که با یک دستتان گیاه در اطراف ساقه نگه داشته شود.

از دست دیگرتان هم کمک بگیرید و به آرامی گیاه را به سمت بالا یعنی به سمت دهانه گلدان بکشید. بعد از این کار، معمولاً ریشه‌ها از خاک جدا می‌شوند. اگر نیاز بود با دستتان کمی خاک ریشه‌ها را بتکانید و کاری کنید که خاک از ریشه‌ها باز شود. سپس با دقت و حوصله گیاه را از گلدان بیرون بیاورید و آن را داخل گلدان جدید بگذارید.

استفاده از خاک تازه

خاکی که برای گلدان جدید استفاده می‌کنید، باید کاملاً تر و تازه باشد تا بعد از آبیاری واکنش بهتری نشان دهد و به رشد بیشتر گیاه در گلدان بزرگ کمک کند.

محل مناسب برای گیاه

بعد از اینکه تعویض را انجام دادید، حتماً باید یک محل مناسب برای آن پیدا کنید. انتخاب محل مناسب با یک با دقت بالا انجام شود. یعنی از لحاظ شرایط رطوبت، نور و دما همه چیز را بررسی کنید. حتما مطمئن باشید محلی که انتخاب کرده‌اید، قسمت مناسبی برای قرار دادن گیاه است. به اندازه کافی به گیاه آب بدهید. آب نباید بیش از حد نیاز گیاه یا کمتر از حد نیاز آن باشد و تمامی مراقبت‌های لازم را روی گیاه به انجام برسانید.

خرید گلدان بزرگ

اگر قصد دارید خرید گلدان بزرگ در تهران را انجام دهید، مجموعه ما یعنی هانی گل در خدمت شماست. شما می‌توانید بهترین گلدان‌های فلزی و فایبرگلاس را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و قیمت های استاندارد از مجموعه ما خریداری کنید و مطمئن باشید که بالاترین سطح کیفیت را دارند. شما می‌توانید به صورت اینترنتی از هر جای ایران با قیمت استاندارد از مجموعه ما خرید کنید و مطمئن باشید که بالاترین سطح کیفیت را دارند و خیلی سریع محصول با کیفیت بالا به دستتان خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
ثبت سفارش باما تماس بگیرید