طراحی و اجرای فضای سبز اداری

طراحی و اجرای فضای سبز اداری

طراحی و اجرای فضای سبز اداری

ایجاد فضای سبز در محیط اداره اهمیت بسیار زیادی دارد اما شاید خیلی‌ها به این موضوع توجه نکنند. طراحی و اجرای فضای سبز اداری مزایای اعجاب انگیزی دارد که می‌تواند روند کاری یک فضای اداری را تا حد زیادی تغییر دهد و باعث شود که کارمندان انگیزه بیشتری داشته باشند. خیلی‌ها به ارتباط این دو موضوع توجه نمی‌کنند اما خیلی‌ها که این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهند، از هر لحاظ می‌توانند سود کنند. به خاطر همین بسیار مهم است که شما یک فضای سبز داخل اداره داشته باشید و سعی کنید که یک محیط پر نشاط را برای کارکنانتان به وجود بیاورید. شاید بهتر است که در مورد مزایای انجام این کار بهتر و مفصل‌تر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای استفاده از فضای سبز اداری

طراحی و اجرای فضای سبز اداری جزو مباحث بسیار مهمی است که مزایای بسیار زیادی در مورد آن وجود دارد. ما در این قسمت به طور مفصل این موضوعات را برایتان توضیح خواهیم داد که احتمالاً خیلی از شما مجاب می‌شوید این فضای سبز را در محیط اداره ایجاد کنید.

احساس سلامتی بیشتر

چه چیز بهتر از اینکه در فضایی کار کنید که به شما حس قرار گرفتن در طبیعت را بدهد. وجود گیاهان طبیعی و زنده در محیط کار باعث می‌شود که هوای اطرافتان وضعیت بهتری داشته باشد. یعنی شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنید و دی اکسید کمتر به شما خواهد رسید. همین باعث می‌شود که ریه‌هایتان سالم‌تر باشد. ریه سالم‌تر یعنی احساس سبکی، یعنی ایجاد یک هوای خنک مطبوع و لذت بخش. تاثیرات مثبت وجود گل و گیاه روی جسم انکارناپذیر است؛ زیرا باعث می‌شود آلودگی‌های محیطی خیلی خوب جذب گردد و افراد فضای تنفسی بهتری داشته باشند. وجود گیاهان سرزنده حتی وجود یک چمن مصنوعی باعث می‌شود که شما بتوانید از شر خیلی از آلودگی‌ها به خاطر سلامت جسمانی بیشتر احساس سبکی بیشتری هم داشته باشید.

عایق صوتی

آیا تا به حال به گیاهانی که روی دیوار آویزان می‌شوند، دقت کرده‌اید که یک پوشش کلی را روی سطح دیوار ایجاد می‌کند؟ آیا تا به حال با خودتان فکر کردید که این گیاهان چه مزیتی می‌توانند داشته باشند؟ مهمترین مزیتی که در مورد آنها وجود دارد که شاید خیلی در مورد آن صحبت نشود، این است که می‌توانند به عنوان یک عایق صوتی بسیار عالی عمل کنند. گیاهان عایق صوتی هستند که می‌توانند فضای مطبوع را برایتان ایجاد کنند. در نتیجه سطح تمرکز خودتان و پرسنلتان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

کاهش حس استرس و اضطراب

از دیگر مزایای مهمی که در مورد طراحی و اجرای فضای سبز اداری وجود دارد، این است که حس استرس و اضطراب را در شما کم می‌کند. چه بهتر از اینکه شما در فضایی کار کنید که مدام چشمتان به گل و گیاه می‌خورد، حس پاکیزگی دارید، همه چیز خیلی لطیف و جذاب است و احساس می‌کنید که در دل طبیعت قرار گرفته‌اید؟ همه این‌ها باعث می‌شود که حس آرامش در شما بیدار شده و استرس و اضطرابتان تا حد زیادی کم شود.

زیبایی و جذابیت محیط اطراف

فضای سبز در اداره اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی داخلی هر چقدر هم که ساده باشد اما گل و گیاه داخل آن وجود داشته باشد، مزایای زیادی به شما می‌رساند و باعث می‌شود که طراوت و شادابی چشمگیری را در محیط تجربه کنید. همین باعث می‌شود که همکارانتان محیط یکنواخت و سنگینی نداشته باشند. این زیبایی موجب می‌گردد که تمایل آنها برای قرار گرفتن در این محیط زیبا افزایش پیدا کند. در نتیجه شادابی بیشتری را در کار احساس می‌کنید که همین عاملی برای پاکسازی انرژی منفی است.

افزایش روحیه تیمی

چه چیز بهتر از اینکه یک فضای جداگانه در شرکت یا اداره وجود داشته باشد که گیاهان و گل‌ها داخل آنها قرار بگیرند و شما بتوانید با همکارانتان در آنجا مشورت کنید و افزایش روحیه تیمی در شرکت اتفاق بیفتد؟! معمولاً این فضاها می‌توانند جایی برای استراحت افراد هم باشند که محل بسیار مناسبی برای تصمیم‌گیری‌های خیلی بزرگ هم خواهد بود.

ایجاد حس بهتر برای ارباب رجوع

طراحی و اجرای فضای سبز اداری باعث می‌شود ارباب رجوع که به شرکتتان می‌آید، حس بهتری داشته باشد. در واقع تعامل با مشتریان با ایجاد فضای سبز افزایش پیدا می‌کند، زیرا مشتری احساس می‌کند که شما برای او ارزش قائل هستید و محلی را طراحی کرده‌اید که بتواند خیلی راحت در آنجا استراحت کند تا به کارش رسیدگی شود که همه این‌ها به صورت ناخودآگاه روی ذهن و روان او اثر مثبت دارد و روند کاری شما خیلی بهتر انجام خواهد شد.

بهره‌وری کارمندان

بالاتر هم به شما گفتیم که مزایای طراحی و اجرای فضای سبز اداری بسیار زیاد است؛ تا جایی که می‌تواند روی سلامت جسمی و ذهنی کارمندان اثرگذار باشد. در واقع هر چقدر که فضای اداره رسمی‌تر و خشک‌تر باشد، سطح بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند. انگار که افراد به اجبار در محیط کار قرار گرفته‌اند و مجبور به کار می‌شوند و بعد از تعطیلی انگار در حال آزاد شدن از زندان هستند. در صورتی که هر چقدر گل و گیاه در فضا بیشتر باشد، حس نزدیکی و صمیمیت در آنجا بیدار می‌شود و افراد روحیه بهتری پیدا می‌کنند و نسبت به کارشان مسئولیت پذیری بیشتری خواهند داشت. زیرا انگیزه آنها بالاتر است و متوجه می‌شوند که شما به روحیه آنها اهمیت می‌دهید و همین اهمیت می‌تواند باعث شود که آنها بهتر کار کنند. پس اگر می‌خواهید یک ساختمان اداری سرزنده و شاداب باشد و بهره‌وری کارمندان افزایش پیدا کند و با انگیزه بیشتری کار کنند، به دنبال استفاده از گل و گیاهان باشید.

تاثیر گل و گیاه روی روحیه پرسنل را نمی‌توانیم انکار کنیم. حس نشاط، طراوت و انگیزه مثبت توسط این گل و گیاهان به آنها انتقال داده می‌شود. همچنین فضا یک فضای دلپذیر و خنک خواهد بود که باعث می‌شود آنها از هر لحاظ احساس خوبی پیدا کنند که همگی توام با افزایش بهره‌وری پرسنل است.

بهترین طراحی برای فضای سبز اداری

برای طراحی و اجرای فضای سبز اداری نمی‌توانید خودتان به تنهایی تصمیم بگیرید. البته که سلیقه شما اهمیت بسیار زیادی دارد اما ما توصیه می‌کنیم بدین منظور با افراد متخصص مشورت کنید؛ افرادی که در این حوزه اطلاعات کافی دارند. برای اینکه فضای سبز را به درستی انتخاب کنید، باید به سراغ افراد متخصص بروید. خیلی از اداره جات هستند که فقط یک دیوار سبز چمنی دارند و به همین راضی می‌شوند. در صورتی که طراحی و اجرای فضای سبز یک مبحث خیلی گسترده است و شما می‌توانید تنوع خیلی زیادی را تجربه کنید. مثلاً شما می‌توانید در بعضی از قسمت‌ها جمع مصنوعی به کار بگیرید اما در بعضی از قسمت‌های دیگر گل و گیاه طبیعی بگذارید.

معمولا چمن مصنوعی برای استراحت پرسنل یا محل غذاخوری گزینه مناسبی است؛ انگار که آنها در یک فضای طبیعی استراحت می‌کنند و آرامش فکری را در آنها بیدار می‌کند اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است یک حس یکنواختی را القا کند. پس بسیار مهم است که شما در این زمینه با متخصصین مشورت کنید. مشاورین ما در هانی گل می‌توانند به اندازه کافی در این مورد با شما صحبت کرده و اطلاعات مهمی را در اختیارتان بگذارند تا بدانید که دقیقاً چه نوع طراحی را می‌توانید برای فضای سبز اداری در محل کار انجام دهید که معمولاً روی تراس بیش از همه باید تمرکز کرد تا بتواند یک فضای استراحت و گفتگو برای کارکنان باشد.

طراحی فضای سبز  در هانی گل

طراحی و اجرای فضای سبز اداری جزو مباحث خرید تخصصی است. خیلی از افراد می‌دانند که چگونه این فضای سبز را در تراس یا حیاط خانه مسکونی خود انجام دهند اما در مورد فضای اداری خیلی اطلاعات ندارند. به خاطر همین کار باید به دست افراد متخصص و حرفه‌ای سپرده شود؛ افرادی که می‌توانند متناسب با هر فضا طراحی عالی را انجام دهند. به خاطر همین ما مجموعه خودمان یعنی هانی گل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اینگونه شما می‌توانید یک پلان طراحی فضای سبز بسیار عالی از متخصصین دریافت کنید. یعنی اندازه‌گیری‌های دقیق را در محل برایتان انجام می‌دهند. تمامی بررسی‌ها از لحاظ نور، محل استراحت، محل غذاخوری و تمامی فضای در دسترس را بررسی می‌کنند، اطلاعات کامل را در مورد شرکت به ثبت می‌رسانند و راجع به سلایقتان از شما سوال می‌کنند. همچنین بودجه مالی شما را در نظر می‌گیرند و متناسب با همه این‌ها طراحی و اجرای فضای سبز اداری را برایتان انجام خواهند داد. البته که شما می‌توانید خودتان از محصولات هانی گل هم تهیه کنید. مثلاً می‌توانید انواع و اقسام گلدان فلزی ،فلاورباکس فلزی ، گلدان‌ فایبرگلاس و فلاورباکس فایبرگلاس، را متناسب با دکوراسیون و چیدمانی که در فضای اداری تهیه کنید و به بهترین‌ها دست پیدا کنید. کافی است که وارد صفحه اصلی سایت شوید، با مشاورین ما تماس بگیرید و اطلاعات کافی را دریافت کنید.

ما در هانی گل تیم جداگانه و متخصص به عنوان ویزیت گیاهان هانی گل هم داریم که می‌توانند از گیاهان و فضای سبز شما به خوبی مراقبت کنند و اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیارتان بگذارند تا بعد از هزینه‌ای که برای طراحی و اجرای فضای سبز اداری انجام می‌دهید، خیلی خوب هم بتوانید از آن مراقبت کنید و مشکلی برای این فضای فوق‌العاده جذاب و سبز شرکتتان به وجود نیاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
ثبت سفارش باما تماس بگیرید