گلدان معکوس + گیاه برگ انجیری

مزایای استفاده از گلدان‌های معکوس در دکوراسیون داخلی

مزایای استفاده از گلدان‌های وارونه در دکوراسیون داخلی

گلدان‌ معکوس این روزها خیلی بیشتر از قبل ترند شده‌اند، زیرا می‌توانند یک راه جذاب و عالی برای زیباتر شدن محیط باشند و دکوراسیون شما را منحصر به فرد کنند اما این‌ها تنها مزایای استفاده از این گلدان‌ها نیست‌. شاید شما فکر کنید که خیلی‌ها فقط برای زیبایی ظاهری به سراغ این گلدان‌ها می‌روند؛ در صورتی که این طرز فکر اشتباه است؛ بلکه استفاده از آنها می‌تواند مزایا و فواید خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید، داشته باشد. ما در این مبحث به طور کامل راجع به مزایای استفاده از گلدان معکوس اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا متوجه شوید که چرا می‌تواند یک انتخاب عالی و جدید برایتان محسوب شود.

فواید استفاده از گلدان معکوس

گلدان معکوس یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید و فواید آن بسیار زیاد است. در این قسمت با دلایلی مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد چرا باید به سراغ خرید این گلدان بروید.

ظاهر جذاب خلاقانه و جدید

اولین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد، این است که اگر می‌خواهید تازگی و خلاقیت را در محیط ایجاد کنید، بهترین گزینه این است که به سراغ خرید گلدان‌های وارونه بروید. به جای اینکه گلدان‌ها را مثل حالت معمول روی زمین بگذارید یا یک پایه برای آن خریداری کنید یا اینکه آنها را به دیوار بزنید، می‌توانید کاری کنید که گلدان‌ها از سقف؛ آن هم به صورت معکوس و وارونه آویزان باشد. قطعاً خیلی از افراد از دیدن این مدل گلدان‌ها تعجب می‌کنند و در نگاه اول با خودشان فکر می‌کنند که آیا واقعاً گلدان‌ها طبیعی هستند یا گلدان مصنوعی را از سقف آویزان کرده‌اید؟ سپس به این موضوع فکر می‌کنند که چطور می‌شود گلدان به صورت معکوس روی سقف آویزان باشد اما چیزی از آن بیرون نریزد؟ پس همه این‌ها می‌تواند یک کار جدید و خلاقانه باشد که نگاه همگان را جلب می‌کند.

استفاده بهینه از فضا

دومین و مهم‌ترین مزیتی که در استفاده از گلدان معکوس وجود دارد، این است که باعث می‌شود از فضا استفاده بهینه داشته باشید. وجود این گلدان‌ها فضای کمتری را در محیط اشغال می‌کند؛ مخصوصا این روزها که فضای خانه و دفاتر کار امروزی خیلی محدود و کوچک هستند؛ چه بهتر که شما از فضا حداکثر استفاده را داشته باشید. خیلی از اتاق‌ها کوچک هستند و حتی روی دیوار هم جایی برای قرار دادن گلدان نیست و فضا را بیش از حد تنگ و کوچک نشان می‌دهد. پس چه بهتر که شما از سقف خانه استفاده کنید که ایده بسیار عالی است، بدون اینکه جای شما تنگ شود یا کلافه شوید، هر زمان هم که به سقف نگاه کنید، قطعاً جز زیبایی چیزی نمی‌بینید‌.

افزایش زیبایی در دکوراسیون خارجی

زمانی که صحبت از گلدان معکوس می‌شود، خیلی از ما فقط به دکوراسیون داخلی فکر می‌کنیم. در صورتی که این موضوع می‌تواند برای دکوراسیون خارج از خانه هم اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. از آن جایی که خانه‌های امروزی بیشتر آپارتمانی هستند و فضای باز بزرگی ندارند، به خاطر همین همه افراد سعی می‌کنند از همان تراس و پشت بام کوچکی که دارند؛ حداکثر استفاده را داشته باشند. حتی اگر یک تراس نقلی و کوچک دارید، با قرار دادن گلدان معکوس می‌توانید طبیعت را به خانه بیاورید. کافی است که یک دکوراسیون جذاب در خارج از محیط خانه یعنی همان تراس داشته باشید و از سقف کلاً آویزان کنید‌ مطمئن باشید روی زیبایی نمای ساختمان شما هم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. حال همه چیز بستگی به سلیقه خودتان دارد که می‌خواهید گلدان‌ها را چگونه بچینید‌‌. شما می‌توانید چند گلدان کوچک از سقف آویزان کنید و چند گلدان هم روی میز یا کف بالکن و تراس قرار دهید و فشار وزن را تقسیم کنید.

سیستم آبیاری اتوماتیک

قطعاً می‌دانید که نگهداری از گل و گیاه می‌تواند شبیه به یک تراپی عمل کند و آرامش را به ذهنتان هدیه دهد اما شاید خیلی از شما وقت و حوصله این کار را نداشته باشید یا سفرهای طولانی در پیش داشته باشید. گل‌های خشکیده‌ای که روی لبه پنجره قرار می‌دهید که مدت زمان طولانی است آب نخورده‌اند، قطعاً جذابیت زیادی ندارند. پس چه بهتر که یک سری گلدان‌ها وجود داشته باشد که بتوانید آبیاری اتوماتیک را در آنها تجربه کنید و دیگر نگران خشک شدن آنها نباشید‌.

جالب است بدانید که می‌توانید گلدان معکوس خریداری کنید که یک مخزن آب داخل آن وجود داشته باشد و شما چند وقت یکبار آب داخل مخزن را پر کنید. در واقع از بیرون مخزن می‌توانید متوجه شوید که چه مقدار آب داخل آن مانده است. معمولاً هر دو هفته یک بار می‌توانید اقدام به پر کردن مخزن آب کنید. این گلدان هم به صورت تدریجی و قطره‌ای به گیاه آب می‌رساند. در نتیجه شما مجبور نیستید هر روز آبیاری گیاه را انجام دهید. اگر شما به سراغ آبیاری قطره‌ای و آهسته بروید و از این گلدان‌ها استفاده کنید، نه تنها به گیاه فواید زیادی می‌رسد، بلکه در مصرف آب هم صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی نگران خشک شدن گیاه نیستید و مجبور هم نیستید که مدام به آن رسیدگی کنید.

کاهش آفت گیاه

از دیگر مزایایی که در استفاده از گلدان معکوس وجود دارد، این است که محصولات با خاک نزدیکی و تماس کمتری دارند. مثلاً شما گیاه گوجه فرنگی را در نظر بگیرید؛ اگر بخواهید آنها را داخل این گلدان‌ها قرار دهید، تماس گوجه فرنگی‌ها با خاک کمتر می‌شود. از طرفی فشار و سنگینی روی ساقه‌ها اتفاق نمی‌افتد و گوجه فرنگی روی خاک قرار نمی‌گیرد. به خاطر همین محصول نهایی که رشد می‌کند، خیلی سالم‌تر و سرحال‌تر است. از طرفی آفت‌ها در کاشت وارونه خیلی کمتر از حالت معمولی هستند. مثلاً شته‌ها را در نظر بگیرید که جزو آفت‌های رایج هستند که مورچه‌ها آنها را حمل می‌کنند که اگر شما گلدان معکوس انتخاب کنید، احتمال آفت زدن مخصوصاً آفت از نوع شته خیلی کمتر خواهد بود‌.

گیاهان مناسب برای کاشت در گلدان معکوس

پیش از این با فواید گلدان معکوس یا وارونه آشنا شدید اما باید بدانید که همه گل‌ها و گیاهان برای این نوع کاشت مناسب نیستند. یعنی نه تنها باید به جنبه تزیینی، بلکه به سلامت گل و گیاه هم فکر کنید اما جالب است بدانید شما می‌توانید گیاهانی مانند گوجه فرنگی و فلفل را داخل آنها بکارید و محصول شاداب‌تر و سالم‌تری داشته باشید.

البته که توجه به وزن محصولات اهمیت بسیار زیادی دارند. یعنی زمانی که گوجه فرنگی‌ها بزرگ شدند، باید آنها را بچینید و جلوی فشار بیش از حد به خاک و سیم اتصال گلدان را بگیرید و یک سری اقدامات احتیاطی را از قبل انجام دهید تا گیاه شما بیش از حد به گلدان یا سقف فشار وارد نکند.

جالب است بدانید که می‌توانید از گیاهان خوش عطر و بویی مانند آویشن و رزماری هم برای این گلدان‌ها استفاده کنید که در آشپزی هم کاربرد بسیار زیادی دارند اما اگر می‌خواهید یک سری گیاه آپارتمانی داشته باشید که جنبه زیبایی هم داشته باشند، گیاهانی مانند موارد زیر قطعاً گزینه‌های خیلی مناسبی خواهند بود:

  • نخل لیندا
  • نخل اریکا
  • نخل شامادورا
  • پتوس
  • برگ انجیری

خرید گلدان معکوس

در هر صورت و با وجود اطلاعات مقاله؛ باید گلدان معکوس و وارونه را از جایی بخرید که می‌دانید به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید از مجموعه ما یعنی هانی گل خرید کنید.  انواع و اقسام گلدان‌ها در مجموعه با تنوع بسیار زیاد به فروش می‌رسند و دستتان برای انتخاب باز است. از طرفی قیمت‌ها هم کاملاً استاندارد بوده و کیفیت‌ها نیز بالا هستند..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
ثبت سفارش باما تماس بگیرید